martes, 30 de diciembre de 2014

Reflexions sobre l'assignatura de COED

Durant tot el primer semestre de primer d'Educació Primària, hem fet una assignatura, que és Comunicació Oral Escrita i Digital (COED). En aquesta assignatura, hem realitzat diferents activitats i hem tractats temes diversos, per tal d'aprendre més de com ha de treballar un bon mestre. Molts dels aspectes que hem treballat a classe, els hem plasmat i explicat en el nostre blog.


Com hem dit, durant tot aquest primer semestre, en aquesta assignatura hem treballat diferents aspectes relacionats amb la manera de com millorar la nostra capacitat de comunicació, tant oral com escrita. Per aconseguir-ho, hem fet diferents treball, un en el qual es veu molt clar l'objectiu de treballar la comunicació no-oral, és en l'activitat Qui ets, tu?, que consistia en escollir a un company/a i a través d'una imatge, que havia d'anar acompanyada d'un lema, s'havia de descriure a la persona escollida. Aquesta activitat, també ens va ajudar a conèixer una mica més als nostres companys.


També, hem treballat molt la comunicació oral. Primer, ens vam haver de llegir el llibre "10 idees clau: Ensenyar la competència oral a classe", amb aquest llibre hem après, com s'ha d'exposar o fer un discurs en públic d'una manera correcte i aconseguir captar l'interès de la gent que ens escolta. Totes les idees que hem extret d'aquest llibre, les hem intentat posar en pràctica en les diferents exposicions que hem hagut de fer durant aquest semestre.
Una de les activitats, en la qual vam haver de posar en pràctica tot allò que havíem aprés amb aquells capítols llegits del llibre, va ser amb el treball d'identitat i territori, que consistia en posar-nos en parelles, escollir un tema i fer una exposició de deu minuts. Això, ens va ajudar molt per millorar i potenciar les nostres habilitats comunicatives.

Altres dues activitats, que hem realitzat i ens han semblat molt interesants, han sigut la recitació d'un poema de memòria davant de la classe, perquè això va ser un repte, ja que mai ho havien fet i vam haver de superar i controlar els nostres nervis. L'altra activitat, consistia en analitzar a un persona, que nosaltres creguéssim que és bona comunicadora. Amb aquesta activitat, vam poder descobrir quines són les característiques que s'ha de tenir, per ser considerat un bon comunicador. Nosaltres en aquesta activitat, vam escollir al Risto Mejide com a bon comunicador.

L'última activitat que vam haver de fer, va ser un Booktrailer, en el qual vam haver d'escollir un llibre i fer un vídeo amb imatges i missatges, que cridessin l'atenció, per aconseguir motivar a la gent a llegir aquell llibre. En aquest cas, nosaltres vam fer aquest treball del llibre "Un cargol fabufantàstic".


Per acabar, aquest blog ens ha servit per plasmar, reflexionar i relacionar diferents aspectes realitzat a classe. Algunes d'aquestes activitats, també han estat relacionades amb l'assignatura de Gestió de la informació i TIC (GITIC), ja que han estat molt presents les noves tecnologies, com per exemple fer piludes al Twitter.




No hay comentarios:

Publicar un comentario