miércoles, 17 de diciembre de 2014

Recitem un poema de memòria a l’aula




Al llarg de les dues últimes classes de COED, hem dedicat una bona estona a recitar poemes de manera individual davant de la resta de companys. A simple vista potser sembla una activitat molt senzilla, ara bé, ho deixa de ser quan el poema s'ha d'expressar de memòria i davant d'un públic.
Al cap d'uns dies de triar cada alumne el poema que volia recitar i després de molts nervis, vam anar recitant un per un el nostre poema amb l'ajuda d'un company que, en cas que ens encalléssim, ens feia memòria de la paraula o del vers següent. Mentrestant un altre company s'encarregava de enregistrar-nos amb la càmara d'algun telèfon mòbil amb la finalitat que un cop haguéssim recitat poguéssim fer una autoavaluació proposada per la professora.


Dur a terme aquesta activitat, fa que es treballin diferents aspectes els quals milloren la capacitat d’expressió oral davant d’un públic. En primer lloc, observem que es treballa la preparació prèvia del contingut que tu voldràs presentar, és a dir, es memoritza el poema. Acte seguit, es potencia el control dels nervis i la posada en escena davant d’un públic. Després de treballar aquests dos aspectes bàsics però alhora poc comuns en els estudiants actuals, podríem dir que recitant el poema es treballen aspectes com l’entonació, la mirada o la gesticulació. Per tant, aquesta activitat guarda molta relació amb l’assignatura i conseqüentment amb el llibre “10 idees clau: Ensenyar la competència oral a classe. Aprendre a parlar en públic”, ja que fa que l’alumne desenvolupi moltes de les capacitats citades en aquest i es desenvolupa una activitat d’aprenentatge d’expressió oral, fet poc comú dins dels sistemes educatius actuals.
A més a més, tornant al que hem destacat anteriorment, també hem treballat l’avaluació ja que cadascú ha d’analitzar la seva actuació de manera profunda i ser crític amb si mateix.
Per altra banda, ens agradaria destacar que, el fet  que la mestra gairebé cada dia ens reciti un poema per començar o acabar la sessió, fa que els alumnes sentim com ella també participa de manera exemplar en el nostre aprenentatge en l’expressió oral marcant-nos el camí de com s’ha de recitar un poema.
Per tant, aquesta activitat segueix la línia de l'exposició d' "Identitat i Territori" ja que té com a finalitat potenciar l'expressió oral en públic.


Finalment, ens agradaria compartir amb vosaltres un vídeo en el qual veiem un dels nostres companys recitant el poema “Un dia qualsevol” de Miquel Martí i Pol:



No hay comentarios:

Publicar un comentario