sábado, 15 de noviembre de 2014

Setmana de pràctica i reflexió educativa

Durant la setmana del 10 al 14 de novembre, els alumnes d’Educació de la Universitat Blanquerna, hem realitzat diferents activitats dintre i fora de la Facultat. Això ens ha permès poder anar i visitar escoles i descobrir com la tecnologia pot ser aplicada i utilitzada com una eina educativa.

10 de novembre del 2014:
Aquest dia, les activitats es van realitzar dins de la Facultat. En primer lloc, vam fer una activitat que es deia “Les tauletes digitals a l’aula d’Educació Primària”.  En aquesta activitat van venir uns professionals de QPertin per mostrar-nos com les tauletes digitals poden ser utilitzades com una eina educativa de diferents maneres. Per fer-ho ens vam agrupar en grups de quatre persones i a cada grup se li va repartir una tauleta. Cada tauleta, tenia tres aplicacions educatives teníem que escollir dos i explicar davant de la classe quines havíem escollit i com i de quina forma les aplicaríem dins de l’aula.
En segon lloc, vam fer un Cinefòrum i vam veure la pel·lícula “The little man Tate”. La vam veure i després vam fer un debat i una posada en comú per reflexionar sobre la manera d’educar i la relació que tenia la mare amb el seu fill.

11 de novembre del 2014:
Aquell dia, a cada alumne se li va assignar una visita a un centre educatiu escolar representatiu. El director i el cap d’estudi d’aquell col·legi, explicaven el seu projecte educatiu i el funcionament de la seva escola. Un clar exemple d’un projecte educatiu representatiu, és l’Escola Nabí, en la qual no s’utilitzen llibres, donen molta importància a les assignatures artístiques com la plàstica o la música i el seu objectiu principal, és aconseguir que els nens que vagin a l’escola no només vagin per captar coneixements sinó per desenvolupar les emocions i d’aquesta manera aconseguir que en un futur aquests alumnes respectin, tinguin llibertat, siguin crítics i sociables.


12 i 13 de novembre del 2014:
Primer, a cada alumne se li va designar un padrí, el qual era un alumne de tercer.  Durant aquests dos dies, es va anar a una escola amb el padrí i vam poder observar i analitzar com es fa una classe.  Va ser una activitat molt enriquidora, ja que vam poder presenciar durant dues jornades escolars com es treballa dins d’una escola com a mestre i vam poder ajudar als nens a fer les activitats i resoldre els seus dubtes acadèmics.

14 de novembre del 2014:
Aquest dia, les activitats es van realitzar dins de la Universitat. Primer, vam assistir a una conferència de Frank Sabaté, professor de L’Escola Projecte, en la qual va explicar la utilització de Scratch i com introduir-lo dins de les aules com una eina educativa. Scratch, és una eina que permet crear jocs, animacions i històries amb l’objectiu de potenciar la creativitat i el treball cooperatiu.



Després, vam veure un documental que es deia “El silenci del Jonc”. Aquest documental mostra el dia a dia de persones que tenen discapacitats intel·lectuals i com el seu creixement intel·lectual progressa de manera diferent. Finalment és va fer un debat sobre les idees principals que s’extreien d’aquest documental i fer una reflexió conjunta.


1 comentario:

  1. Gràcies per aquesta entrada! La veritat m'ha servit peraprendre una mica més sobre l'SCRATCH

    ResponderEliminar