10 de novembre
del 2014:
Aquest dia, les activitats
es van realitzar dins de la Facultat. En primer lloc, vam fer una activitat que
es deia “Les tauletes digitals a l’aula d’Educació Primària”. En aquesta activitat van venir uns
professionals de QPertin per mostrar-nos com les tauletes digitals poden ser utilitzades
com una eina educativa de diferents maneres. Per fer-ho ens vam agrupar en
grups de quatre persones i a cada grup se li va repartir una tauleta. Cada
tauleta, tenia tres aplicacions educatives teníem que escollir dos i explicar
davant de la classe quines havíem escollit i com i de quina forma les aplicaríem
dins de l’aula.
En segon lloc, vam
fer un Cinefòrum i vam veure la pel·lícula “The little man Tate”. La vam veure
i després vam fer un debat i una posada en comú per reflexionar sobre la manera
d’educar i la relació que tenia la mare amb el seu fill.
11 de novembre del 2014:
11 de novembre del 2014:
Aquell dia, a cada alumne
se li va assignar una visita a un centre educatiu escolar representatiu. El
director i el cap d’estudi d’aquell col·legi, explicaven el seu projecte
educatiu i el funcionament de la seva escola. Un clar exemple d’un projecte educatiu
representatiu, és l’Escola Nabí, en la qual no s’utilitzen llibres, donen molta
importància a les assignatures artístiques com la plàstica o la música i el seu
objectiu principal, és aconseguir que els nens que vagin a l’escola no només vagin
per captar coneixements sinó per desenvolupar les emocions i d’aquesta manera aconseguir
que en un futur aquests alumnes respectin, tinguin llibertat, siguin crítics i
sociables.
12 i 13 de
novembre del 2014:
Primer, a cada
alumne se li va designar un padrí, el qual era un alumne de tercer. Durant aquests dos dies, es va anar a una
escola amb el padrí i vam poder observar i analitzar com es fa una classe. Va ser una activitat molt enriquidora, ja que
vam poder presenciar durant dues jornades escolars com es treballa dins d’una
escola com a mestre i vam poder ajudar als nens a fer les activitats i resoldre
els seus dubtes acadèmics.
14 de novembre
del 2014:
Aquest dia, les
activitats es van realitzar dins de la Universitat. Primer, vam assistir a una
conferència de Frank Sabaté, professor de L’Escola Projecte, en la qual va
explicar la utilització de Scratch i com introduir-lo dins de les aules com una
eina educativa. Scratch, és una eina que permet crear jocs, animacions i
històries amb l’objectiu de potenciar la creativitat i el treball cooperatiu.
Després, vam veure
un documental que es deia “El silenci del Jonc”. Aquest documental mostra el
dia a dia de persones que tenen discapacitats intel·lectuals i com el seu creixement
intel·lectual progressa de manera diferent. Finalment és va fer un debat sobre
les idees principals que s’extreien d’aquest documental i fer una reflexió
conjunta.
Gràcies per aquesta entrada! La veritat m'ha servit peraprendre una mica més sobre l'SCRATCH
ResponderEliminar